Also heute bekam ich mal von Etihad, zumindest eine Nachricht, wegen des verspäteten Fluges
Die sind ganz schön zügig
Dear Mr Hammer,
We received your concerns about your flight EY006 from Munich to Abu Dhabi, on 21 April.
Firstly, we’re sorry it’s taken us longer than usual to respond whilst we’ve been dealing with a high volume of queries. However, we are now getting back to business as usual.
I have reviewed the concerns described, and I would like to take this opportunity to confirm that flight EY006 on 21 April 2022 was delayed due to main internet connectivity line of German internet provider Telekom. This is classified as “extraordinary circumstances”. These “extraordinary circumstances” mean that this flight delay does not qualify for compensation under the Regulation (EC) 261/2004.
Due to this delay, we have to rebook you on the next available flight to Bangkok on EY430 which was a short stop in Phuket.
Should you need an explanatory letter to help you claim through travel insurance , please let us know. Typically, if a guest's journey is disrupted, the insurance provider will reimburse for any costs incurred.
We certainly understand the inconvenienced encountered as a result, and thank you for the opportunity to review your concerns.
Aber unterm Strich heißt das, es gibt einen Scheißdreck weil es ja nicht an Etihad, sondern an der Internetverbindung der Telekom lag, und da können die Söhne der Wüste wohl nix dafür wenn wohl Glatteis auf der Piste gewesen wäre, wäre es bestimmt auch so
Kann ich die Telekom dafür belangen
oder ich nehm es wie ein Mann, bin halt über 5 Stunden zu spät angekommen und die zusätzliche 2.000 Baht Taxikosten, stelle ich mir einfach vor, ich hätte die Glocke geläutet, bringt genauso viel